Firma deținătoare a drepturilor TV se poate retrage

Situația fără precedent din fotbalul modern creată de pandemia care pune la podea mai mult decât placerea milioanelor de fani ai sportului rege, ne face să ne gandim la repercusiunile mai puțin evidente, iar firma deținătoare a drepturilor TV amenință cu retragerea

Pauza mai lungă de doua luni, încă in curs, a activității fotbalului din Romania va avea urmări pe un plan mai larg decât cel pur fotbalistic. Asemenea multor situații neprevăzute, urmările pandemiei se lărgesc până la bani.

Dacă tăierea salariilor fotbaliștilor și staff-ului, înghețarea campionatelor sau pura neplacere cauzată de lipsa fotbalului au acoperit până acum subiectele de discuție dintre oficialii si fanii din intreaga lume, in România apare o nouă problemă.

Firma deținătoare a drepturilor de televiziune amenință printr-o notificare trimisă către LPF, că va cere inapoi suma corespunzătoare meciurilor nejucate din Liga 1, in cazul opririi campionatului.

28 de milioane de euro primesc anual cluburile din Liga 1 de la EAD.RO INTERACTIVE

Așadar, asemenea oricărui om care prevede o eventuală pierdere, eAD incearcă să ia măsuri pentru o variabilă pe care toată lumea incearcă să o evite: înghețarea campionatului. Deși pare o idee agresiva, noi, cei mai optimiști dintre fanii sportului frumos, care încă speram că șansele în favoarea înghețării campionatului sunt doar foarte mici, putem aprecia o inițiativa care face lobby si pune presiune pe LPF să facă tot ce îi stă in putință pentru continuarea compeției interne. Pe de altă parte, cei care vor interpreta  situația ad litteram se vor speria pe bună dreptate de momentele ce vor precede înapoierea banilor dați în avans de deținătorii drepturilor TV.

Peste 7 milioane de euro ar trebui să înapoieze Liga Profesionistă de Fotbal firmei eAD

Dan Petrescu, antrenorul celor de la CFR Cluj, afirma zilele trecute că, el unul, nu crede că “s-ar supăra cineva dacă s-ar da titlul”(CFR-ului), în condițiile în care s-a jucat deja tur-retur. Dacă nu iei in considerare fanii, firma eAD.ro Interactive sau, bineînțeles, celelalte candidate la titlu cu speranțe reale, probabil că da, nu s-ar supăra nimeni. Însă, “Bursucul” vorbește din perspectiva unui club care nu doar că este pe primul loc (obiectiv vorbind, îl ințelegem toți), dar are și stabilitatea financiară necesară combaterii unei lipse serioase de capital. Asemenea CFR-ului, mai sunt doar câteva cluburi care nu ar depinde sau pe care i-ar afecta prea puțin lipsa acestora.

Justin Stefan, secretarul general al LPF, afirma că in acest moment sunt 6 echipe care au dificultăți în îndeplinirea condițiilor de licențiere pentru sezonul viitor, pe care nu a dorit să le numească. Știm foarte bine situația critică de la Dinamo, care încă se bazeaza pe ajutorul suporterilor. Pe langă ei mai sunt și alte cluburi care au avut probleme financiare în trecut precum Hermannstadt sau Chindia Târgoviște, echipa susținută de municipalitate care, conform ultimelor informații financiare auditate, are o serie de datorii în care s-ar adânci și mai mult fără ultima parte a banilor din drepturile de televiziune.

    Ne bazăm prea mult pe drepturile TV?

În sezonul trecut mai mult de jumătate din veniturile totale ale celor 14 cluburi din primul eșantion au fost reprezentate de drepturile de televiziune ale partidelor. Situația nu ar trebui judecată după procent, exemplul se află la cealaltă extremă unde miliardele bune atribuite fiecărui sezon din Premiere League reprezintă, probabil, un procent serios chiar si din veniturile gigantilor din cea mai puternică ligă. Însă, cu siguranță poate fi judecat in funcție de numărul veniturilor serioase ale unei echipe. Capitol la care majoritatea echipelor din Liga 1 Betano iși arată puținele variante cu fiecare ocazie, mai ales in această perioadă care augmenteaza “găurile din buzunarele” tuturor.

Prețurile drepturilor TV plătite catre LPF în ultimii ani:

  • 2000 – 2004 – USD 3,05 milioane/sezon  (ProTV)
  • 2004 – 2008 – USD 7,2 milioane de/sezon (Telesport)
  • 2008 – 2011 – peste EUR 33 milioane/sezon (Antena 1 și RCS)
  • 2011 – 2014 – peste EUR 33 milioane/sezon (RCS-RDS)
  • 2014 – 2019 – EUR 33,4 milioane/sezon (Intel Sky Broadcast)

Sponsorii Ligii 1 în ultimii ani :

Divizia A Ursus (1998-2004)

Liga I Burger (2004-08)

Liga I Frutti Fresh (2008-09)

Liga I Gamebookers (2009-2010)

Liga I Bergenbier (2010-2015)

Liga I Orange (2015-2017)

Liga I Betano (2017-2019)

Casa Liga I (2019-)

Dacă vrei cele mai noi tendințe în fashion, ai link aici

Dacă vrei cele mai tari haine sport, ai link aici

Dacă vrei accesorii pentru telefonul tău, ai link aici

Dacă vrei să citești o carte, ai link aici

lensa.ro

Lasă un comentariu

Instagram
Follow by Email